عوامل کودتا و سرکوب تشویق شدند

روز آنلاين، بهرام رفیعی : دو هفته پس از تایید تحولات ساختاری سپاه پاسداران توسط آیت الله خامنه ای و پس از اظهارات محمد علی جعفری درباره لزوم فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی در ساختار جدید این نهاد نظامی، خبر انتصاب غلامحسین رمضانی به عنوان فرمانده حفاظت و امنیت سپاه پاسداران قطعی شد.

بصیرت ارگان اینترنتی دفتر سیاسی سپاه دراین باره نوشت:» پس از جابجایی حجه الاسلام طائب از نیروی مقاومت بسیج به اطلاعات سپاه و جانشینی سردار نقدی در بسیج، تغییرات دیگری نیز در سطوح فرماندهان سپاه در حال انجام است و در ادامه این تغییرات حجه الاسلام غلامحسین رمضانی به جای سردار نجات به عنوان فرمانده حفاظت و امنیت سپاه منصوب خواهد شد.»

 

این درحالی است که به نوشته بصیرت، حسین نجات نیز که پیش از این علاوه بر سمت معاونت حفاظت و امنیت سپاه، فرماندهی سپاه «ولی امر» (نیروهای ویژه حفاظت از رهبری) را برعهده داشت در این جابجایی به عنوان معاون امنیت داخلی به شورای عالی امنیت ملی منتقل می شود.

انتصاب غلامحسین رمضانی به سمت معاونت حفاظت و امنیت اطلاعات سپاه در حالی است که او پیش از این نیز سمت های امنیتی از این دست از قبیل ریاست سازمان حفاظت اطلاعات ناجا، معاونت اطلاعات ناجا، ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه و معاونت اطلاعات سپاه در دوره های مختلف را برعهده داشته است.

خبر جابجایی مدیران امنیتی در سپاه پاسداران در حالی منتشر می شود که محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران دو هفته پیش، پس از اعلام تایید تحولات ساختاری سپاه و تغییر جابجایی فرماندهان ارشد این نهاد نظامی ازسوی آیت الله خامنه ای، از بیشتر شدن فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی سپاه خبر داده بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این تحولات مورد نظر و رضایت آیت الله خامنه ای است، گفته بود: «مقام رهبري تعابير مختلفي در رابطه با سپاه داشته و دارند. نكته مهم اين است كه ما بتوانيم نيروي عظيم بسيج را در هر مقطعي متناسب با نياز نظام به كار گيريم. تغيير ماهيت تهديدات و تغيير اولويت‌هاي ماموريتي و نيز تغيير جنس تهديدات حتما بايد اثر خود را در ساختار سازمان و ماموريت‌ها بگذارد. امروز دوران جنگ نرم است و ما بايد بتوانيم در راستاي مقابله با تهديدات نرم ماموريت‌هاي خود را انجام دهيم كه اين نياز به تغييرات سازماني و ساختاري دارد و تغييراتي كه در يكي، دو سال اخير صورت گرفته نيز بر همين اساس بوده است.»

محمد علی جعفری همچنین درباره انتصاب حسین طائب به سمت معاونت اطلاعات سپاه گفته بود:»ضرورت حضور آقاي طائب در معاونت اطلاعات سپاه موجب شد كه به اين تصميم برسيم كه ايشان ماموريت معاونت اطلاعات سپاه را به عهده بگيرد. اين معاونت جايگاه بسيار مهمي را داراست؛ چراكه نظام امروز انتظارات زيادي در زمينه كارهاي اطلاعاتي از سپاه دارد.» جمله ای که به خودی خود معنائی ندارد جز این که نشان می دهد آیت الله خامنه ای مانند همه سال های گذشته فرماندهان رده بالای نیروهای نظامی را به طور متوسط هر شانزده ماه یک بار تغییر می دهد. این تغییرات گاهی فقط برای آن که است که فردی درفرماندهی ریشه نگیرد.

 

3 پاسخ

  1. ینَادُونَهُمْ أَلَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ قَالُوا بَلَى وَلَكِنَّكُمْ فَتَنْتُمْ أَنْفُسَكُمْ وَتَرَبَّصْتُمْ وَارْتَبْتُمْ وَغَرَّتْكُمُ الْأَمَانِی حَتَّى جَاءَ أَمْرُ اللَّهِ وَغَرَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ«14»
    آنها را صدا می‌زنند: «مگر ما با شما نبودیم؟!» می‌گویند: «آری، ولی شما خود را به هلاکت افکندید و انتظار (مرگ پیامبر را) کشیدید، و (در همه چیز) شک و تردید داشتید، و آرزوهای دور و دراز شما را فریب داد تا فرمان خدا فرا رسید، و شیطان فریبکار شما را در برابر (فرمان) خداوند فریب داد!

  2. زیبا جان از مطالب طولانی ات ممنونم.فقط اگه زمانی که اینجا وقت تلف میکنی را درس می خواندی دیپلمتو تا حالا گرفته بودی.

  3. مرگ بر تركيه

    مرگ بر روسيه

    مرگ بر چين

بیان دیدگاه