نود درصد مصوبات استانی اجرا نشدند

خبر آنلاين – آقای احمدی نژاد چون دیگر نمی‌توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری دور بعد شود، برای سومین دور سفرهای استانی ؛ کار خداپسندانه‌ای به دور از تبلیغات انجام دهد

 

چند صباحی است که همه منتظر آغاز دور جدید سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم هستند. اگر چه اولین استان میزبان دور جدید سفرهای استانی یعنی خراسان رضوی در حال میزبانی هیأت دولت است ولی اما و اگرهای این سفرها همچنان باقی است. آسیب‌شناسی این سفرها نیز در مقطع فعلی در خور توجه بسیار است. برای بررسی بیشتر سفرهای استانی قوه‌مجریه سراغ محمد مهدی شهریاری نماینده بجنورد و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی رفته‌ایم:

* آقای شهریاری! دور قبلی سفرهای استانی دولت چه میزان مصوبه داشته و چند درصد این مصوبات اجرایی گشته است؟

در سفرهای دور دوم به علت شتاب‌زدگی تصویب مصوبه‌ها خیلی کار کارشناسانه انجام نگرفت که خود دلایل بسیار دارد، حتی بسیاری از مصوبه‌ها که بعدها عدم اجرای آنان مشخص شد، کنار گذاشته شدند. بسیاری از مصوبه‌ها نیز مطالعاتی بود، یعنی باید مطالعاتی برای انجام آن می‌شد که برخی به نتیجه نرسیدند. مثلاً در استان خودمان خیلی از مصوبه‌ها نه کلنگ آن زده شد و نه اجرایی شدند. در دور دوم انتخابات همچنین به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری متأسفانه عیب و ایرادات بیشتر بود، به خصوص سال گذشته که هر هفته سفر استانی انجام می‌شد و سفرها به اصطلاح مقداری آبکی شده بود و چون تنها به نامه‌های هر استان که نزدیک به یکصد هزارتا بود، پاسخ داده می‌شد، کمی کاربرد تبلیغاتی داشت. به عبارت دیگر می‌توان گفت که نود درصد مصوبات دور دوم سفرهای استانی دولت اجرایی نشدند. نکته دیگر درخصوص سفرهای استانی این است که برخی اوقات بودجه‌های روتین استان‌ها نگه داشته می‌شد تا در قالب سفرهای استانی به استان‌ها داده شود که به عقیده من خیلی کار شایسته‌ای نیست.

* اگر بخواهید به محسنات و معایب این سفرها اشاره‌ای داشته باشید به چه نکاتی اشاره می‌کنید؟

با این سفرها ارتباط مستقیمی با مردم ایجاد می‌شد که از این بابت این سفرها حسن نیز داشت. هرچند که در سفرها عده کمی از متقاضیان می‌توانند با رئیس‌جمهور و معاونانش ملاقات داشته باشند، ولی در سفرهای استانی مردم مقام اجرایی کشور را از نزدیک دیده که این مسئله ارتباطی بین مردم و دولت ایجاد می‌کرد، ولی در مقابل چون مصوبات مقداری شتاب زده تصویب می‌شد در بسیاری از سفرها هزینه‌های دوچندانی به استان‌ها تحمیل می‌شد.

*به عقیده شما دولت باید برای انجام دور جدید سفرهای استانی به چه مسائلی توجه داشته باشد؟

به نظر من چون ایشان دیگر نمی‌توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری دور بعد شوند، این بار کار خداپسندانه‌ای به دور از تبلیغات انجام دهند و برای تصویب طرح‌های استانی کارگروه‌هایی از قبل تشکیل دهند و از ماه‌ها روی طرح‌ها کار کارشناسی انجام شود تا بتوانند در هر سفر استانی به مشکلات اساسی مردم رسیدگی کنند.

 

2 پاسخ

  1. تف به روت بياد عنتر – همه رو مسخره خودت كردي
    لااقل مرد باش و به اشتباهاتت اعتراف كن

بیان دیدگاه